czwartek, 9 sierpnia 2012

Sernik na zimno z herbatnikami

Nie jestem fanką galaretki, ale w moim otoczeniu przebywają galaretkowi skrytożercy :), dlatego też ten sernik jest częstym gościem w moim domu. Ile smaków galaretek tyle wariacji moża stworzyć z tym ciastem. Ja niezmiennie korzystam z truskawkowej. Ogromnym plusem dla niejadków witamin jest to, że można przemycić w tym ciastku owoce :)

Kruche herbatniki i kremowy serek rozłpywają się w ustach gdy tylko myśli się o tej słodkości, a ja wyznaje zasadę im prościej tym smaczniej. 

Jeżeli więc przytłacza was wizja kolejnego ciężkiego ciasta z kremem, nieudanego biszkoptu czy też kilkugodzinnego maratonu w kuchni przed urodzinami, imieniami itp., polecam ten szybki sernik. Wersja najbardziej imponująca wyglądem to ta z dodanymi świeżymi owocami, zalanymi galaretką.
Przepis od mamy :)





Składniki:

1 szklanka mleka
2 łyżki żelatyny
60 dkg sera białego (najlepszy jest śmietankowy)
pół margaryny
1 szklanka cukru
2 żółtka
2 cukry waniliowe

Dodatkowo:

Herbatniki (duża paczka ok. 200 g)
2 galaretki (według uznania), u mnie są to truskawkowe

W sezonie polecam dodanie świeżych owoców, takich jak: truskawki, jagody, brzoskwinie, porzeczka, agrest itp.


- w trzech łyżkach zimnej wody rozpuścić dwie łyżki żelatyny

- zagotować mleko, dodać żelatynę i mieszać do całkowitego rozpuszczenia

- jeżeli nie mamy sera śmietankowego, tylko zwykły twaróg należy go zmielić. Następnie ser zmiksować z cukrem, miękką margaryną, żółtkami i cukrami waniliowymi przez 8-10 minut na gładką masę.

- do przygotowanej masy dodać ostudzone mleko z żelatyną i zmiksować do połączenia składników.

- tortownicę o średnicy 26 cm lub średnią blaszkę do pieczenia wyłożyć folią aluminiową, ułożyć herbatniki, zalać połową przygotowanej masy, ułożyc kolejną warstę herbatników i wylać resztę.
 *Jeżeli chcemy dodać owoce, to należy ułożyć je na ostatniej warstwie masy. Tak przygotowany sernik włożyć do lodówki.

-W trzech szklankach wrzącej wody rozpuścić dwie galaretki, włożyc do lodówki. Gdy galaretka zaczenie tężeć wylać na wcześniej przygotowany ser. Włożyć jeszcze raz do lodówki do całkowitego zastygnięcia. Smacznego :)








44 komentarze:

  1. wyśmieniecie się prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybkie desery niewymagające pieczenia są naprawdę dobrą alternatywą, zwłaszcza gdy całe dnie jesteśmy zajęci. Sernik wygląda apetycznie. Chętnie wypróbujemy przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pięknie! Taki jest równy :P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo smacznie :)) Aż ślinka cieknie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej ! Uwielbiam sernik ,a ten wygląda wyśmienicie :)

    Zapraszam do mnie w wolnej chwili

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy ciasto bylo robione przez ciebie osobiscie czy tylko podany przepis od mamy? Bo sa pewne niescislosci i czlowiek musi sam dochodzic co i jak? Zdanie "Natępnie ser zmiksować z cukrem i resztą składników przez 8-10 minut na gładką masę." dla ludzi ktorzy nie znaja sie na pieczeniu moze sprawic nie lada problem. Ja zmiksowalam margaryne z cukrem waniliowym, cukrem zwyklym, dodalam zoltka, a nastepnie ser, plus na koniec oczywiscie wystudzone mleko z zelatyna- niektorzy mogli by wlac przeciez gorace bo nie ma wzmianki o tym ze ma wystygnac. Uwazam ze powinna byc wzmianka rowniez o tym ze zanim ulozymy 2 wartswe herbatnikow nalezy stezyc 1 warstwe w lodowce, gdyz 2 warstwa przy tak rzadkiej masie po prostu sie "utopi" i chocby nie wiem co to taki piekny serniczek jak na zdjeciu nigdy nie wyjdzie. Duzo komentarzy ze pieknie wyglada itd a czy ktos go w ogole z tego przepisu ktory podalas robil ? Ja zrobilam i mam nadzieje ze bedzie pycha, teraz wylalam galaretke i czekam az ciasto bedzie do zjedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto było robione przeze mnie conajmniej kilkanaście razy, za każdym razem wychodzi pysznie, nie wrzucam tu niesprawdzonych przepisów ;) Dla mnie racjonalne jest to, że skoro miksuje się 8 do 10 minut to mleko z żelatyną wystygnie w tym czasie. Nigdy nie wkładam masy do lodówki do stężenia, nie jest to wogóle potrzebne. Wystarczy robić przepis krok po kroku i dokładnie czytać, a wszystko się uda i sernik będzie jak ze zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I wyszedl jak na zdjeciu a jaki pyszny . Dziekuje za wspanialy i prosty przepis. Pozdrawiam Hania z Sydney

      Usuń
    2. Haniu :)
      miło mi, również pozdrawiam!

      Usuń
  8. A margaryna ma być rozpuszczona?

    OdpowiedzUsuń
  9. Rozpuszczona nie, ale powinna być miękka będzie lepsza do zmiksowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli kupiłam margaryne kasie to ile jej dodać pół czy całą, bo normalna margaryna w pudełku ma 500g a kasia 250g

      Usuń
    2. To wtedy będzie pół takiej Kasi :) 125 g

      Usuń
  10. masz wspaniałego bloga! będzie mi miło jeśli spodoba Ci się mój i również go zaobserwujesz ;))

    OdpowiedzUsuń
  11. ktoś już go robił, bo chciałabym znać opinie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. tez robiłam ten sernik na święta i jest bardzo pyszny i puszysty i wszystko według przepisu, dziś robię go ponownie bo jest naprawdę pyszny

    OdpowiedzUsuń
  13. pyszny i łatwy :) Cieszę się że wyszedł

    OdpowiedzUsuń
  14. robiłam, pyszny : ) jeżeli będziecie stosowali się do przepisu to wyjdzie Wam dokładnie taki jak na zdjęciu : ) bardzo gorąco polecam ; )

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie zabieram się za zrobienie serniczka jak wyszło napiszę już niebawem :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Do tak pysznego sernika na zimno dodają zawsze ser w kubeczku Pilos z lidla,sernik wychodzi idealny:)

    OdpowiedzUsuń
  17. mniaaam! przepis genialny... serniczek rozplywa sie w ustach... polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. przepis wspaniały, serniczek wyszedł dokładnie taki sam jak na zdjęciu... wszystkim smakuje :)))))

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja dałam 350g twarogu, 250g mascarpone, ominęłam jajka, zamiast tego dodałam pół serka homogenizowanego. Aaaa, dla lepszego kontrastu na spód ułożyłam ciemne herbatniki, na górę jasne. Serniczek przepyszny!!!! Gorąco polecam!!!

    Aga.

    OdpowiedzUsuń
  20. Dla mnie jest po prostu wyśmienity :) Uwielbiam go :) Dzisiaj również robiłam :) Ulubiony deser mojego męża :) Sernik pyszności :) polecam :D :D Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serniczek bardzo smaczny, lekki i aksamitny, u mnie w wersji z kakaowymi herbatnikami. Prezentuje się znakomicie.

      Usuń
  21. A to ma być serek we wiaderku czy jaki?

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja z wiaderka nigdy nie robiłam, kupuje śmietankowy w kostkach takich po 250g. Jeżeli takiego nie znajdziecie to biały twarogowy też będzie dobry, tylko trzeba będzie go zmielić.

    OdpowiedzUsuń
  23. A ten ser śmietankowy to jakiej firmy najlepiej.? Jaki Pani kupuje .?

    OdpowiedzUsuń
  24. Ser kupuje taki jaki akurat znajdę w sklepie np taki:

    https://www.delikatesyemis.pl/files/zdjecia_produktow/TABCUM.jpg

    http://www.osmczarnkow.pl/images/products/564/twarog-smietankowy-250-g-folia_0_p.jpg

    http://leclercdrive.lublin.pl/products/piaski-osm-twarog-smietankowy-250g

    OdpowiedzUsuń
  25. A z serków homogenizowanych by to wyszło?

    OdpowiedzUsuń
  26. z takich jeszcze nie robiłam, ale zawsze możesz spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie wiem jak jest jak serek jest ten śmietankowy ale jak zrobiłam z serków homogenizowanych było dobre , ale jedynie wydaje mi sie że herbatniki za bardzo namakają od tego

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja zrobiłam z serka z wiaderka z Biedronki (czyli cały kg) i dałam dwie czubate łyżki żelatyny. Zalewając pierwszą warstwę herbatników wstawiłam na ok.10 min do lodówki a dopiero potem zalałam drugą warstwę, bo masa wydawała mi się zbyt rzadka. Finał mimo wszystko mnie zaskoczył -serniczek wyszedł bardzo dobry, masa delikatna i bardziej gładka niż na zdjęciu. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a czy ten ser z biedronki to był z firmy Vitello bo również go zakupiłam do tego sernika i obawiam się czy nie jest aby za rzadki?

      Usuń
  29. Witam..Dziekuje Przepis rewelacja..Robilam go z serkow w niemczech...co nie powiem,ze sa smacznege,tego sie obawialam,i jak poprzednia wypowiedz,obawialam sie tej masy,ze jest za lejaca...ale gdy juz byl gotowy...Kazdy zajadal sie,i rozne robilam serniki na zimno,,ale ten PRZEPIS RWELKA!!!POLECAM

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciasto wyśmienite. Trzymałam się wszystkiego tak jak w przepisie i wszystko wyszło idealnie;) Zadowolona cała rodzina.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciasto wyśmienite. Trzymałam się wszystkiego tak jak w przepisie i wszystko wyszło idealnie;) Zadowolona cała rodzina.

    OdpowiedzUsuń
  32. Trzeba czytać przepis dokładnie a wtedy okaże się ze jest informacja by mleko z żelatyna było schłodzone. zabieram się do robienia :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie rozumiem jednego zelatyne najpierw z woda ??? nie da sie rozpuscic !!!????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po polączeniu tej masy z zelatyna masa ma być taka lejaca?

      Usuń
  34. @Agnieszka Radzińska

    żelatynę rozpuszczamy w zimnej wodzie

    @Agnieszka Pyziol

    tak masa ma być lejąca

    OdpowiedzUsuń